Fragt fra kun kr. 39,-
Fri fragt over kr. 399,-
Afhent gratis i butik
Gratis bytte i butik

Handelsbetingelser

Her finder du de generelle betingelser og rettigheder når du handler på dansk.dk.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon +45 53 36 58 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00), hvis du har spørgsmål til nedenstående.

1. Betalingsbetingelser
2. Leveringsbetingelser
3. Fortrydelsesret og returnering
4. Reklamationsret
5. Persondatapolitik
6. Klageadgang
7. Standardfortrydelsesformular

 

Generelle oplysninger

Sindico E-commerce ApS
Strøget 38
7430 Ikast

E-mail: kundeservice@dansk.dk
Telefon: +45 53 36 28 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00)

CVR-nr.: 33962606

Etableringsår: 2008

 

1. Betalingsbetingelser

Vores priser er alle angivet i DKK og inklusiv dansk moms og alle danske afgifter.

Bemærk dog, at fragt og forsendelse først tillægges den samlede ordre til sidst.

Du kan betale med betalingskortene Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Visa, JCB, Apple Pay samt MobilePay.

Eller betal over tid i 10 lige store rater hver måned med ViaBill. Du betaler den første rate, når varen afsendes, og resten senere.

Vi tager ikke kortgebyrer og det samlede beløb for købet trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.

Vi kan aldrig trække et beløb, som er større end det, du selv har godkendt.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Gavekort

Det er desværre ikke muligt at købe eller indløse gavekort på webshoppen i øjeblikket.

Vi henviser i stedet til vores fysiske butikker, hvor det er muligt både at købe samt indløse gavekort.

Se en liste over alle vores butikker i Danmark her

 

Faktura og EAN

Vi tilbyder også salg til virksomheder, det offentlige, foreninger, institutioner og lign., kontakt venligst Kundeservice på kundeservice@dansk.dk for at høre nærmere.

 

Udvalg og priser

På dansk.dk vil der være et stort udvalg af varer, som ikke kan findes i vores butikker, men udelukkende kan købes på og via webshoppen.

Hvis du ser en vare på webshoppen, som du gerne vil i butikken for at købe, anbefaler vi at du ringer til butikken for at høre nærmere.

Se en liste over alle vores butikker i Danmark her

Vi bestræber os på at have alle varer på lager til enhver tid, samt at fjerne disse, når de er permanent eller midlertidigt udsolgt.

Skulle der mod forventning komme bestillinger på tøj, der ikke længere er på lager, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Fx:

  • Give dig pengene tilbage
  • Hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted
  • Ekspedere den del af ordren der er på lager og sørge for at betalingen svarer til den mængde tøj der afsendes

 

Prismatch

Det betyder, at hvis du finder en identisk vare (af samme mærke, modelnummer og størrelse) til en bedre pris, matcher vi selvfølgelig prisen.

Prismatch gælder naturligvis ikke kun eksterne butikker og webshops, men også imellem vores egne butikker samt webshop.

Du skal blot kontakte os på kundeservice@dansk.dk eller +45 53 36 28 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00).

Forudsætninger:

  • Varen skal være hos en dansk registeret virksomhed
  • Varen skal være på lager hos konkurrenten
  • Du skal kunne dokumentere prisen via fx annonce, link til produktet eller kvittering
  • Gælder ikke åbningstilbud, fødselsdagstilbud, slagtilbud (som fx på Black Friday, Cyber Monday og lign.) samt lokale tilbud

 

Prisgaranti

Det vil sige, at hvis du har købt en eller flere varer på dansk.dk og varen efterfølgende sættes ned indenfor 30 dage, vil prisgarantien give dig mulighed for at få refunderet differencen.

Har du fx købt en vare for 100 kr. og varen sættes ned til fx 80 kr., kan du kontakte os og få differecen refunderet.

Du skal blot kontakte os på kundeservice@dansk.dk eller +45 53 36 28 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00).

Forudsætninger:

  • Du skal kunne dokumentere prisen via ordrenummer
  • Gælder ikke åbningstilbud, fødselsdagstilbud, slagtilbud (som fx på Black Friday, Cyber Monday og lign.) samt lokale tilbud

 

2. Leveringsbetingelser

dansk.dk sender i øjeblikket pakker til Danmark og Grønland.

 

Danmark

Pakker der sendes til en af vores butikker er altid gratis - uanset ordrestørrelse!
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

Bring Pakkeshop koster 39 kr. - dog fri fragt ved køb over 399 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

DAO Pakkeshop koster 39 kr. - dog fri fragt ved køb over 399 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

DAO Hjemmelevering koster 39 kr. - dog kun muligt ved køb under 799 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

PostNord Erhverv koster 49 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

PostNord Hjemmelevering koster 59 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 1-2 hverdage.

 

Grønland

PostNord Skib koster 299 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 17-27 hverdage, afhængig af destinationen.

PostNord Fly koster 499 kr.
Afsendes inden for 2-4 hverdage.
Herefter er leveringstiden 2-6 hverdage.

 

3. Fortrydelsesret og returnering

Du har 365 dages udvidet fortrydelsesret, når du handler på dansk.dk.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dansk.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i vores handelsbetingelser.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes tilbage dansk.dk.

 

Hvordan returnerer du?

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb (det sker automatisk ved brug af vores returportal), har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Benyt vores returportal dansk.dk/retur for at starte en retur samt hente returseddel og pakkelabel.

En pakkelabel til retur koster 39 DKK igennem vores returportal og modregnes din ordre.

Vedrører din retur en godkendt reklamation, så dækker vi naturligvis fragten.

Bemærk, at det IKKE er muligt at returnere i en butik, når varen er købt online. Det er dog muligt at bytte dit køb til en anden vare eller størrelse/farve i vores butikker – dog med forbehold for udsolgte farver/størrelser.

 

Vedr. ombytning af varer

Det er muligt at bytte dit køb til en anden vare eller størrelse/farve i vores butikker – dog med forbehold for udsolgte farver/størrelser. Hvis du ønsker at bytte din ordre i en butik, så finder du en oversigt over butikkerne her

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur.

 

Varens stand, når du sender den retur

0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

15.-365. dag: Varen skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen, ellers nægtes fortrydelsesret.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Vi tilbagefører pengene til den konto med tilknytning til det anvendte betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Benyttes den tilsendte returlabel, fratrækkes 50 DKK fra din ordre til at dække fragten.

 

Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner.

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Ja tak, jeg vil gerne have gratis Købsgaranti ved at blive medlem på PriceRunner!

 

4. Reklamationsret

Når du handler på dansk.dk som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Hvordan reklamerer man og hvad skal med i pakken?

Du kan benytte vores returportal dansk.dk/retur for at starte en reklamation samt hente returseddel og pakkelabel.

En pakkelabel til retur koster 39 DKK igennem vores returportal.

Vedrører din retur en godkendt reklamation, så dækker vi naturligvis fragten.

 

5. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sindico E-commerce ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet registrerer vi din e-mailadresse og evt. navn. Informationer videregives ikke til andre.

Nyhedsbrevet indeholder gode tilbud og kampagner på hele vores sortiment. Nyhedsbrevet udsendes 2-3 gange om ugen og kan til enhver tid afmeldes.

Som modtager af nyhedsbrevet accepterer du ligeledes, at vi må sende en mail, hvis du har lagt en eller flere varer i kurven og herefter forladt webshoppen – uden at købe noget. Mailen indeholder kun de produkter, som du havde lagt i kurven, men ikke gennemført køb på.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på dansk.dk er Sindico E-commerce ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på kundeservice@dansk.dk.

 

6. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via kundeservice@dansk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

7. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
dansk Webshop
Industriarealet 20
6990 Ulfborg
E-mail: kundeservice@dansk.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Download e-mærkets version af standardfortrydelsesformularen her.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.06.2024